Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 29 July 2011

P E N A T




aku penat , letih dan tak berdaya lagi ,
yer , aku cube paham ruang hati kau ,
tapi aku tak tercoret ,
langkah kanan aku juga kau ulung ?
segala seranah aku juga kau tala ?
aku mmg tak pernah menjadi diri aku untuk kau ,
aku cube mencari ruang untuk bernafas , 
tapi kau kepit kepit juga dada ku ,
aku cube mencari ruang untuk menahan ,
tapi kau hentak hentak juga batin ku ,
aku cube untuk menjadikan diri aku kau toleh ,
tapi kau rabak kan jelasan mu ,
aku tahu kau menanti hal yang pasti , 
bergitu juga aku ,
memiliki langit kau tak mampu ,
bergitu juga aku ,
miliki ruang seluas bumi itu tak termampu aku ,
aku seorang manusia biase ,
kenal erti sabar , lelah , penat letih segala kasih ,
aku terasa aku terduduk dibawah kau ,
mengikut langkah permainan kau .
bukan aku pinta rasa ini ,
kau juga yang mengundang kala ,
kau bukan juga putera kayangan ,
aku juga bukan bidadarinya .
aku tahu aku ni cume tempat kau wujud tak wujud,
bukan aku pinta berbalas dengan ringgit ,
cukup menjadikan aku adalah aku ,
yang kau tempah ,
die tak kau gengam , 
aku pula menjadi mangsa ?
luaskan pandangan kau ,
tidak niat aku mencungkil cungkil ,
sekadar mengingat apa yang tercicir ,
pantau aku seperti aku ,
maaf itu bukan pengakhir cerita ,
jika kau punya rase sebesar ini ,
lagi besar rase ku sayang ,
jika kau tahu pengakhir cerita ,
kate kan 'yer' , aku sedia ,
mudah aku mencari apa ada aku di sana ,
aku letih bermadah tak mungkin ku kucup ,
'senyap' kan aku untuk sejenak ,
aku juga perlu untuk menghirup ,
adanya die segala kau sumpah aku ,
tidak aku trima itu ,
aku hanya hawa .

No comments:

Post a Comment