Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 27 September 2011

cerita kau lagi



senyap angin sunyi ,
sedang suara melalak memanggil aku ,
aku terjenak terjejak ,
sambil bertanya diri tulusku ,
'adakah ini aku cari'
berkongsi akan si karam ,
tercakar sayu sayu tangan ini ,
ku telaah ehh ! tak pula berdarah ,
tapi sakitnya ohh dikelar si bilah ,
sedang peluk angin aku terasa ,
sedang kucup bayang aku melayan ,
sedang berjernih jernih si permata ,
sedang diukur jarak nya dunia ,
sedang yang dijage teresak esak ,
tidak sorang mengerti dia rasa ini ,
tidak pasti dengan apa si hati derdentum dentam ,
heyy hati apa kau cari ?
tenang si langit tidak pulak aku perduli ,
yang koyak juga aku kais kais ,
sedang aku kutip sudah apa ada aku ,
tapi tiket untuk darah kambing juga aku hirup ,
badan aku melaut lemah ,
meluat rantai kelar ,
bertanya aku ke atas sang angin ,
'tidak kau kirim kan kaseh aku ?'
kenapa tidak berjawab ?
seabad rindu aku terasa ,
penuh dunia aku lebar kan ,
tin kosong juga aku mahu ,
pesan kan kembali wahai sang angin ,
kali ini aku pinta kau pantau kan sahaja ,
sekaki tiga aku tidak terjejak ,
pesan kan lagi wahai sang angin ,
aku disini sihat berselubung kerjaya ku ,
apa ingin ku dahulu ,
lagi pesan ku wahai sang angin ,
ribuan lautan aku balas untuk titiknya kala dulu ,
aku merindu .




No comments:

Post a Comment