Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 12 September 2011

moderasi tak sudah

andai aku toleh tarik saat ini kebelakang ,
akan aku putar ke minit masa ku .
andai aku titik rasaku saat ini ,
akan aku gengam erat rapi .
andai aku teman keliling kau ,
tak kan aku biarkan permata kau jatuh terus .
tidak aku bernafsu seperti haiwan ,
aku juga punyai naluri untuk merase rendu akan kau .
tarik aku dari gaung lurah ini ,
perit dibelit belit aku rasa ,
nafas untuk dia semacam punah oleh si hitam mu ,
aku bertemu dipersimpangan yg dua dua nya berliku ,
tidak lurus .
seazab neraka dunia aku kau telan ,
terpangpang hebat tanda soal aku dikapale .
kau juga terabe rabe ,
tomahan kosong aku sayup kunyah ,
cuma aku yang dihiris menanah ,
sedang jarak tidak terukur ,
sang angin seakan menyampai ,
aku RENDU akan kau wahai bulan .
*
*


*
*

*
*

*
*

No comments:

Post a Comment