Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 24 May 2012

pangkor sekejap :)

heyy ! holo people . so macam assalamualaikum juga .
and kali ni nak buat entry panjang giler baben .
sudi bace tak ?
or nak tengok tak ?
taknak sudahh -..-
kalau nak bace ambik kerepek ubi dengan air tebu .
layann lelame sikit :)

tanggal 19 may 2012 .
maka sekali lagi berkumpul nya 'kami'
iaitu family keduaaa yang besar :)
dah nak setengah tahun dah kami tak kumpul macam nie .
keluar . lepak gelak , nangis , nyanyi .
baru lah ade masa nak nie :)


12.30 malam sabtu .
berkumpulnya semua ,
3 kerete ,
11 orang :)
masing masing prepared barang cukup2
so korangggggg !
let's go , panggggkooooorrrrrrr !


kumpul dahh :D
mase ni semua tengah kepoh , bantal busuk tinggal la .
baju sejuk kat atas laaa , selimut semuaa . macam nak pegi sepuluh tahun -..-


well . lupa nak cakap , misi dan visi kami keluar holiday ni .
adelah kerana nya pon lame tak hang out sesame bak kate faiz .
so kepale dia , aku and daya untuk ke pangkor nie :D


ohh , so lupa nak cakap .
then nak tolong ajie buat video assgmnt die .
then actress die aku dengan syakir ??
motif sangat -..-'


then nak cakap ape ?
pangkor memang cantik weyhh .
pergi lahh sane . 
gerak malam , then sampai sane pagi dahh .
sawah die , sumpahh cantik ;')
macam nak guling guling atas padi tu :D


memang tak nak lama pulak kan ?
drive dari kl sampai ke lumut tu -..-


dah antara 11 orang tu , 3 orang je ade lesen -.-'
mmg aku yang kene drive lah cite die
i have no choice hahaha


then tak nak kengkang lak cite die kan drive 7 jam gitu gaya -..-
dalam kerete aku , syakir daya .
dengan syakir kerja bergaduh ,
dayaaaaa pulak menyanyi je kat belakang ,
aku tepu kat depan 0.o


sampai dah :)
breakfast dekat lumut ,
barang sikit punya banyak lagi .
sikit punya bahagia nya sebab sampai dah :D
pangkor ! kami mariiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!


nampak kerja sama di antara kami tu ?
sian syakir , bersungguh bawak satu beg je :D
tapi kene dera bawak mineral nie hahaha
nampak kasih sayang nya disitu ? ;']


after daya *selaku mak hayam 
menguruskan hotel and feri .
we all pon berangkat ,
pastu aku jumep bende alah nie -..-
blur sekajap aku .
rasa macam ade dekat zaman purba 'INJIN' sangggaaattt -.-



haaa . ni lahh daya dengan kakak sayang die kak jaja xD
perjalanan dari lumut nak ke pulau tu lame juga wey -..-
mabuk laut aku sekejap 0.o


that time kami dah sampai tu ,
ternyata dan terbukti nya orang perak nie .
amat amat lah peramah orang nya nokkk !
dieorang peramah giler offer kami naik van pink tu .
alahhaaiiii comel giler :D

dalam van tu . warna biru -..-
colorful giler aku cakap kau !
acik nie bawak , tak macam naik super bike pulak kan .
laju giler .
kambinggg sungguhhhh 


pundek fahmi nie , die dah puas membuta 
yok yok cite hindustan dekat depan tu .
rasa nak sepak je pangkal rahim die .

so setalah 2 , 3 jam berehatttt .
kami pon terus kan .
sama macam kami rancang .
jalan kami sikit ,
dari chalet ke pantai .
andddddddddddd ! lest go guys xD



seramm bhai abang nie bawak bot ,
tapi mmg best la cite die .
bot ombak rindu sangat tau . hewhewwww


aku pon tak paham act ape kene mengene gambar batu ni ade dalam blog aku -.-
abang bawak bot tu cakap .
nampak macam bentuk orang tengah tido batu tu .
nampak tak tangan die tu ?

 yahooo !
kami ndah sampai tempat snorkelling ? *betol aku eje ?
what eva lahh . tapi yang pakai spek mate and nampak ikan tu hahaha



 nama pulau ni ape ntah aku lupa
air masin yaa amat .
so cuaca mmg best !
and thanks Allah :)

 poyo dalam rerami ni adee yang takut air rupanya .
kantoi disitu xD
nak tahu sape ? hmm tak yahh la haha :D


tapir ni ajak aku pegi tengah tengah laut tu .
aku menyelam sikit punya dalam tengok ape benda berbulu .
rupanya bulu kaki die . hahaha .
pundekkkkkk -..-

 then daya yang pegang kemera ,
sebab die sorang je tak nak turun dalam air hihi
banyak jage kulit mnah nie .


macam katak bobok dah tengok muka aku masuk dalam air -..-


 baju tu pon sedikit besar .
nampak im sayang kat aku tu ?
haaa die betol kan baju kita :)


 haa . dan juga aku dengan syakir nak celebrate anniversry kami setahun hari tu .
laa ni baru sempat . btw sayangg . selamat selamat :D


 ehhh sape nie eahh ?
macam tak penah tengok kan ?
gambar die pon tak penah melintak didalam punggung blog aku nie kann ?
so die efa :) cakap hai sekarang .
die sister baru dalam family .
so efa . welcome to theeee club :D


allamdullilah , selasai meronde satu pulau ke satu pulau .
oke pangkor mmg terbaik , best yaaaaa amat XD
lupa kejap segala masalah ,
assgmnt semua letak tepi .
masa tu hanya kami 11 orang je ade dalam dunia kami tu :D


 penat dah kan balik berjimba tu ,
tido dengan perut lapa nya .
then malam tu kami keluar .
nak pergi makan memule .
at last TER buat rambut lak .
abang abang yang buat rambut pakai benang ,
satu tali tu rm 20 ringgit .
cantikkk aand sumpah style .


 lame jugak . satu tali tu ade la dqalam 30 minit dieorang buat ,
kesian budak laki terlelap tunggu budak pompuan menggedik sebentar .
yang merajuk sampai tak nak cakap pon ade -..-



  

esokkk dah :)



bangun and breakfast dekat kedai di tepian pantai :) haha
nak chek out tu , sedih juga bila tengok chalet tu :(
sebab bersepah sangat dua dua bilik tu hahaha

 

then sewe van dekat dalm dalam tu .
baik uncle tu tau ,
die bawak kami g tokong cina nie ,
kat situ ade kolam kura kura tau .
banyak sial kura kura buat projek depan aku , geli mak nyaaahhh .

tu nampak salah seekor nya .
hahaha . ni im lahh . die jumpa abang die
lame dah terpisah xD


haha . kontrolversi habis .
cer teke ape empunyaa badan kahh ni ?

 nampak sngat aku joyah -..-
kepoh tak reti diamm .

masa dekat tokong tu , ade ikan besar gedabak .
macam tong drum hahaha

lawa kan gambar nie ?
haaa kau ado ?
jeles lewwteww :DD

  

well kebudak budak kan itu 
ade dimana mana antara kami 
hahaha

  

alaaaa . 
ape salah nya . gelongsor je pon :DD

  

si jawa nie ?
botol air pon boleh jadi props 
wee ~ sayangg akk <3

  

dekat tokong tu kan .
ade batu sebelah muka macam atas nie .
seram aku 0.o

after that ,
kami pergi  sini . pakcik tu bawak .
baik acik tu :D


kiteorang pegi kilang buat sotong laut tu .
tahu ? best murah nak mampus . 
macam aku nak beli je kilang tu terus bawak balik kl .


after that . acik van tu bawak kami tempat batu bersurat tu .
kate die ukiran harimau dekat batu tu sebab
zaman  dulu , ade pompuan omputih bele harimau kat kawasan tu .
then die tak jenguk harimau tu dalam beberapa tahun 
masa die datang . harimau die hilang .
die frust  then ukir gambar pet die tu dekat batu tu .
tapi sekarang aku tertanya . die ukir pakai ape weyh ?
batu kot tu .


dekat seblah batu bersurat tu .
ade rumah sikit .
view die alahai lawa sangat ,
nampak je ikan berenang .
1 group ikan tu datang tepi laut dekat air cetek tu ;D
rasa nak jadi ikan duyung aku , 
renang dengan dieorang sekali :\

 

after pergi dekat batu bersurat tu , 
dah macam dekat melaka dah .
tapi lawa tempat tu , sumpah cantik :D

 

nak kenal boleh ?
 :D
sain sikit kat bahu kita





 lawa kan buih tu , syakir ambik .
tapi aku selekeh -..-


smart weyhhh ! 
bajet artis dua hekor nie -=.0


sayang fahmie sangat :)


:'}}

nanti kita jumpa lagi oke ?
bak kate mereka 10 tahun lagi , kita jumpa dekat sini
masa tu umo aku dah 30 .
ade anak dah agaknya that time .
sekarang bila bersama macam nie
baru aku tahu apa penting nya kawan dalam hidup nie .
even miza , ana , fyda , wadi tak dapat join sekaki :(
atas sebab sebab yang tak dapat dielakkan .
its oke kawan . 
next time kita nk pergi sibu pulakkkk !
 kumpul duit cepattt !
betul kata ajie 
'mungkin aku  tak mampu nak tunjuk sayang aku ,
tapi dengan cara macam nie lahh yang mampu aku bagi tahu'
then balik tu and kami singgah dekat hentian jejantas sungai buluh
wey apa yang aku mampu cakap time tu ,
AKUUUU SAYAAAANGGG KORAAANNGGG SANGAAATT .
sangat wey .
korang lah abang , korang lah adik , korang lahh kakak :')
aku takde sape lagi dah yang benar benar layak di panggil kawan selain korang
hope sgt sgt 1 day nt kita dapat jumpa lagi ,
macam ni .
macam sekarang nie :)
all the memories tak mungkin ade sorang pun lupa .
thanks kawan .
big thanks .
macam tak nak ade esok untuk hari ini
iloveyou all :')
sayang saya kembali juga boleh ? :]















No comments:

Post a Comment