Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 9 July 2012

pemergian


'HENTI MENANGIS SAYANG ,
KU DISINI ,
HENTI MENANGIS ,
JANGAN DIFIKIRKAN DUKA ,
BIAR KAN IA JAUH NUN SANA ,
DIA TELAH PERGI . '

7.7 
maka pergi nya seorang yang amat memberi impact dalaman kat aku ,
sebelum aku buat entry nie , aku dah pikir 
boleh ke tak ? tersinggung ke tak ?
then at the last , aku berhak untuk buat .
if tak suka . sorry .

Muhd Lutfi bin Hasni
20 tahunn ,
yer 20 .
umur tu amat muda untuk kau pergi tinggal kan kami semua .
sangat awal
sekarang aku paham ,
kematian itu tidak mengenal usia sama sekali

6.00
min ; ping ! ping ! ping ! mas , acong dah takda .
slumber je aku balas , TIPUUUU 
nuar ; ping ! mas , acong accident , dia dah takda .
ahh kau , pedaah je -..-
aku sumpah tak caya ,
dieorang mmg selalu gurau gurau dengan aku .
tapi terpikir juga
takkan bende macam ni pon dieorang nak buat main
tapi aku buat lek je , 
kuat hati ni cakap . 
siot je budak ni game aku -.-'
and last text . ayol ; mas acong dah takda , al-Fatihah
kalau ayol nie , aku serius sikit ,
die payah nak memain bende macam ni .
terus aku call ayol 
'betul mas , acong dah pergi , die dah tinggal kan kita'
aku rasa mcam nak rebah time time tu juga
acong ke ?
muhd lutfi bin hasni ?
ehh pengawas sekolah kita dulu ?
yang pernah saya sayang dulu ?
macam mana boleh jadi macam nie ?
kenapa ?
kat mana ?
semua soalan tu ade dalam kepala aku . 

7.15
matahari pun beransur turun .
sayu betul hati aku petang tu ,
shara , ila , raihan , lulu , anep , bita , mymie bbm aku .
mintak cool .
ade juga yang tak tahu lagi 
aku plan mmg nak g batu pahat denagan lulu
tapi lulu kerja then takut dia balik lambat .
then betul betul tersentuh hati aku bila lulu cakap ,
'mas , this is last time kau nak jumpa arwah'
masa lulu cakap tu , laju YaAllah air mata aku 
aku nekad je start kerete ,
takut aku ni dah hilang dah
jauhh wei bahau batu pahat 
aku ajak abang teman ,
redo je dia jadi mangsa teman aku .

8.00
setel magrib dan bace yassin ,
aku terus gerak .
ade berapa puluh je duit aku dalam poket that time ,
ahh lantakk lahh dalam hati aku ,
yang penting aku sampai sana 
3 jam aku dekat hiway ,
campur sesat tu ini
dekat pukul 11.30 aku sampai
ayol ambik aku kat batu pahat 
sampai je min terus peluk aku ,
alahai sebaknya hati ni , 
Allah je yang tahu .
dieorang ajak aku tunggu dekat kedai makan 
sementara tunggu arwah dari hospital kluang .

1.30 
arwah dah sampai , 
kami pon berangkat pergi rumah arwah
mulut ni , tak mampu nak cakap apa apa dah
nuar sempat pulak tanya aku .
'sedih mas? '
cacat lah aku wei kalau aku tak sedihh
sampai rumah arwah dah ,
berdesup desup kenangan arwah dalam kepala ni .
masa kiteorang couple dulu ,
aku nak sangat sampai rumah nie 
then jodoh kami tak panjang 
arwah jumpa perempuan yang jauh lebih baik dari aku ,
aku ingat lagi , dekat depan rumah ni lah
die penah ambik gambar then send kat aku
pastu aku edit pic tu , die marahh
sebab aku letak name die kat bwah tu , hihi
lutfi hasni :')
aku tunggu abang parking kerete
aku pon pura pura cool je jalan ,
ye mas kuat :)
berat nya kaki aku nak pijak melangkah masuk rumah arwah
masuk salam evryone ,
then sampai ke mak die
aku tengok mak die tengah cerita pasal kelaku arwah sebelum meninggal
aku curi curi dengar sikit 
sempat aku dengar ,
'mak , nanti basuh semua baju abang tau , semuaa tau '
macam tu lah lebih kurang
alahai sayuu nyaa hati aku masa tu ,
nak je aku pelukk mak die , mintak sabar :'(
aku pun beransur naik atas rumah
aku tengok gf die pun teresak esak menangis ,
aku rasa sedih die tuhan aje yang tahu .
aku duduk tersadai dekat tepi dinding .
sekujur badan di depan aku ,
ditutup rapi dengan kain putih ,
bacaan tahlil diiringi dengan yassin ,
okay kali ni betul betul aku tk tahan dah sebak ,
aku dah tak dapat cover lagi air mata nie 
bila tengok adol dengan kawan kawan die menangis
dieorang tu lelaki wey 
lagi aku perempuan ni 
lagi tk kuat lah aku cousin die sempat jumpa aku .
'mas , i tau arwah banyak buat salah dekat you '
'mintak halal kan semua yang penah jadi antara korang '
lagi sebak dan tak tahan ,
bila lepas bace doa tu 
abang arwah gosok kepala arwah 
menangis nangis 
aku tak mampu nak cakap apa apa dah ,
air mata aku tak mampu tak tahan dah
dalam hati aku jerit sekuat hati ,
'youu , bangun lahh u , i datangg ni '
'bangun lahh !!!'
aku macam nak suruh je sesape sepak aku that time
tolong lah cakap kat aku yang ni mimpi
tolong lah tolongg 
tapi malang nya , bende tu betul mas
lemah aku keluar rumah arwah .
salam mak die , mak die peluk aku .
aku dapat bayang kan betapa sakit nya hilang seorang anak
mak die menangis mintak aku halal kan semua
sekali lagi aku tak kuat untuk jalan tinggal kan arwah
kat bawah , min ayol tengah tunggu aku
dieorang pimpin aku sampai kerete 
lemahh lah masa tu , 
tak larat lagi nak drive 
abang pulak take over 

9.00 
aku ade kat rumah ,
msih teringat ingat muka arwah
masa kain putih tu diselak ,
rasa macam baru semalam kami jumpa
that first time kami jumpa lepas habis sekolah
masa kt sekola dulu tegur pun tak pernah .
lagi lah pulak aku nak borak
then he add me on facebook ,
start dari situ lahh rapat balik
mula mula kawan je , 
sayang pulak last nyaa ,
die datang kl untuk kali pertama kami date tu
aku ingat lagi , 
masa tu aku dekat dalam ts ,
die dekat belakang aku ,
aku tak perasan sebab aku membelakangkan arwah
die text aku ' youu , cube pusing belakang'
aku buat bodohh je ,
sebab tengahh syok main lappy that time 
die cucuk pinggang aku ,
YaAllah , dah sampai dah ? hahaha
alahai kalau lah kan bende tu boleh jadi lagi sekali ?
malangnyaa kami takde jodoh :')
die lebih sayang kan yang lama lebih dari segalanya
tak pulak aku salah kan sesapa
mmg dah ditetapkan macam tu :'}


and now ,
dah tige hari arwah pergi 
pergi yang tak kan kembali lagi
yer saya pasrah dengan semua nie
aku redo kan pemergian kau :')
pergi lahh , dah sampai masa mu
jangan risau , tak lama lagi aku
aku sentiasa doakan kau ,
bace kan yassin untuk kau
sedekah kan alfatihah untuk kau ,
tak henti henti aku doa supaya dosa kau diampun kan
kubur kau diterangkan diluaskan 
semoga roh kau dicucuri rahman
dan ditempat kan di firdus sana
assalamualaikum :')



No comments:

Post a Comment