Syakir Gani :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 25 October 2012

nisan



kemas rapi sapu semua sudah ,
bila dihitung lahh setahun dah 
raya rupa nya 
raya islam :)
aku ? aku rasa juga
tapi sikit sakit tak banyak
bukan tunjuk lelah tapi 
tak teralah
kuat kau kate menang ?
salah tu , betul kan jangan terkangkang
sampai aku kemarin
lihat mata wanita tua tu
keluar aku dari separuh rumah
terus dicengkam peluk erat
dia lihat aku
belum sempat cerita
laju mulut dia kata 
'mak paham'
apa selebihnya ?
aku pun kurung dalam kelambu dulu sayang
malam diketuk nya lagi ,
semuanya tersusun cinta ?
aku seolah di rogol untuk membuka
tewas betul aku dengan godaan nya
laju betul karangan aku turun
bukan tu sahaja 
almaklumlahh ikut cuaca katanya
cakap nya tak banyak tak panjang
tapi pedih disiat salai
jemput lah nisan jemputlah aku
kapan putih gulung lah aku
tanah lembab semadilah aku
dan seperti tiada siapa nampak aku
macam aku nak jerit
hey ! aku dekat sini , ye sini
taknampak ke ?
perempuan gemuk coreng ini
malang semua jalan melolong
ah korang yang buta
bukan aku tak darah 
habis tak cukup air sudah
aku tak diajar untuk berbalah
ruangnya sendiri aku tidak tahu
tapi kau sendiri tak ber konfrontasi
kau diam duduk tepi jalan terima lopak lecak
eh bukan aku yang pijak
aku ade tapi tak lama 
kejap lagi kau tak dapat pandang
pandang liwat bogelkan lah puas puas
atau kau dah berbadan untuk dilanyak ?
aku kata aku nyawa seketul yang didagingkan 
hujung tangga sudah aku
tolong sambut
sakit nanti jatuh calar pula aku
hati



No comments:

Post a Comment